Geir Tørring

Du kan få hjelp med spørsmål knyttet til innfordring av:

  • personskatt
  • SFO og barnehage

Sjekk om skatteoppkreveren er riktig plass å henvende seg

Her kan du lese mer om hva skatteoppkreveren kan hjelpe deg med, hva du kan gjøre selv og hva skattekontoret kan hjelpe deg med.

Nøkkelinformasjon

Ofte stilte spørsmål

Skatt

Hvordan avtale møte med saksbehandler?

Når du har funnet den saksbehandleren du ønsker å snakke med, trykk på "Reserver" for å se deres kalender og når de har ledig tid. Velg det ledige tidspunktet som passer deg best.

Fyll ut registreringsskjemaet så detaljert som du kan, slik at saksbehandleren kan være så forberedt som mulig til møtet.

Forespørselen vil sendes direkte til saksbehandler. Du vil få en bekreftelse på om ønsket tidspunkt er godtatt eller ikke på mail fra saksbehandler i etterkant.

Personlig oppmøte eller telefon

Du kan velge om du ønsker at møtet skal foregå ved oppmøte, eller via telefon.

Hvor langt møte kan jeg få?

Du kan booke møte på 30 minutter. Dersom du mener du har behov for et lengre møte, oppgi dette i kommentarfeltet i registreringsskjema.

Hvor lenge i forkant må jeg avtale tid?

 Ved forespørsler som kommer inn senere enn én arbeidsdag før kan vi ikke garantere svar fra saksbehandler på ønsket tid.

Kan jeg få møte via telefon?

Ja, i registreringsskjema kan du velge om du ønsker å avtale møte via telefon eller ved å møte opp personlig.

Dersom du ønsker telefonmøte vil saksbehandler ringe deg opp på gitt tidspunkt. Husk å oppgi ditt telefonnummer i registreringsskjemaet.

Hva kan jeg få hjelp til?

Du kan få veiledning om hvilke regler som gjelder på skatteinnkrevingsområdet.

Du kan få diskutert din situasjon dersom du har problemer med å betale.

 

Hvordan kan jeg avlyse et avtalt møte?

Dersom du må avlyse et møte, må du ta direkte kontakt med den saksbehandleren som du har avtalt møte med.

Du vil få kontaktinformasjon til saksbehandler på mail når møtet er bekreftet.

Hvordan endrer jeg kontonummer?

Avdelinger