Hvem kan delta på UKM - og med hva?

I Sola kan alle ungdommer mellom 10 og 20 år delta på UKM.

Ungdommer yngre enn 13 år (7. klasse) har ikke mulighet til å bli videresendt til fylkesmønstring.
Hvis du er med i en gruppe, må halvparten av gruppa være mellom 10 og 20 år.
Fyller du 10 eller 20 i år? Du kan delta på UKM fra det året du fyller 10, og til og med det året du fyller 20. Blir du for eksempel 10 i september, kan du delta på mønstringen i mars.
Du må bo eller gå på skole i Sola for å kunne delta på UKM Sola. Er du usikker på om du kan delta, spør oss!

Fylkesfestival og Landsfestival

Hver kommune sender kvalifiserte ungdommer videre til en fylkesmønstring som representanter for sin kommune.  Hvert fylke sender i neste omgang ca. 30 deltakere til en nasjonal UKM-festival.
Lokalmønstringen er hvert år i februar eller mars. Påmeldingen åpner i november.

Hva kan jeg delta med?

Har du en hobby? Da kan du delta! Vet du ikke hvordan? Det kan vi hjelpe deg med.
I tillegg til å delta med det som skjer på scenen, kan du også bidra bak scenen, i nettredaksjonen eller som arrangør.
Det vil i hele uken før lokalmønstringen være aktiviteter for deltakerne på Feelgood Ungdomshus. Du kan få veiledning og hjelp av profesjonelle instruktører denne uken.

FeelGood Ungdomshus og Sola Kulturskole hjelper deg gjerne med å tilpasse ditt innslag!

Meld deg på her

Bilde av elgitar og forsterker - Klikk for stort bilde Fredrik Lillegraven