Kommunen mottok Risavikaprisen 2022

Sola kommune har gjennom initiativ, visjonær tenkning og samarbeid har stått på for utviklingen av Risavika, mener juryen.

Bilde av blant annet orfører, kommunedirektør og reiselivssjefen i Sola som mottar prisen - Klikk for stort bilde

Risavikaprisen deles i år ut for tiende gang, og er blitt en viktig tradisjon i Sola. Det er Sparebanken Vest som er initiativtaker til Risavikaprisen, og Næringsforeningens er samarbeidspartner for utdelingen.

Tidligere vinnere av prisen som representerer en klynge som står sterkt i utviklingen av næringslivet. De tidligere vinnerne er: Conoco Phillips, Fjord Line, NorSea Group, Norske Shell, Skangas, Risavika Havn, SR Group, John Dahle Skipshandel og i fjor Per Åge Hauge.Risavik

Risavikaprisen 2022 ble delt ut under Risavikadagen fredag 21. august.

Juryen mener Sola kommune gjennom lang tid har fylt alle kriteriene for Risavikaprisen:

• Satt Risavika/Tananger-området på kartet på en positiv måte.
  • Gjennom sitt spesielle engasjement bidratt til å bedre forholdene for bosetting og nærmiljø.
  • Gjennom sitt engasjement bygget et positivt omdømme som fører til økt trivsel, stabil bosetting og stabile arbeidsplasser.