Ledige plasser på kulturskolen fra høsten

Ledige plasser i kor, korps, dans og teater fra høsten 2024. Les mer om tilbudene og meld deg på.

Kulturskolen er godt i gang med opptaket til neste skoleår. Vi har ventelister for å gå på de tradisjonelle instrumentene som piano, gitar, slagverk og fiolin. Er du interessert i kor, korps, dans og teater, er det fortsatt mulig å få plass på kulturskolen fra høsten 2024.

Meld deg på kulturskolen (speedadmin.dk)

Dans

Fra høsten tilbyr kulturskolen dansetilbud i SFO- tid på Røyneberg og Skadberg skole. I tillegg har vi ledige plasser i dansepartiene på ettermiddagstid. Spesielt gjelder dette for:

• Ballett (fra 3. klasse til ungdomsgruppe)
  • Jazzdans (fra 5. klasse til ungdomsgruppe)
  • Hip hop (3. klasse til 7. klasse)
  • Samtidsdans ungdom øvet

Teater

Kulturskolen tilbyr teaterundervisning til elever fra 2. klasse til 3. videregående. Vi har ledige plasser i alle aldersgrupper. I timene jobber vi med:

•  å utvikle scene- og samspillskompetanse
  •  ulike sceniske uttrykksformer
  •  hvordan vi samarbeider med andre når vi spiller teater
  •  å lære å være trygg på scenen

Alle gruppene er har minimum én produksjon i året. Undervisningen foregår i grupper på Sola kulturhus.

Kor

Liker du å synge? Kulturskolen har et kor for elever i aldersgruppen 3.-7. klasse.
Koret øver i Lille konsertsal, Sola Kulturhus onsdager klokken 18.00-19.00.

Kulturskolen driver også et Helsekor for voksne. Koret øver torsdager klokken 12.00-13.30 i Lille Konsertsal, Sola Kulturhus. Ta gjerne kontakt direkte med Pål Espen Nielsen telefon: 413 23 737 for mer informasjon om dette tilbudet.

Korps

Sola Kommune har tre skolekorps. Håland & Dysjaland Skolekorps, Tananger Skolekorps og Skolekorpset Sola. Dirigenter og de fleste instruktørene er tilknyttet kulturskolen. Korpsene tilbyr undervisning på blåseinstrument og slagverk. I korpsene lærer du noter og å spille alene og sammen med andre. Korpsene har instrumenter til alle som begynner. Elever i Sola kommune kan selv velge hvilket korps de ønsker å begynne i, men det er mest naturlig å starte i korpset som er nærmest skolen du går på og stedet der du bor.  Alle korpsene spiller konserter, deltar i konkurranser og reiser på turer innen- og utenlands. Korps er en flott sosial aktivitet på tvers av alder og kjønn.

Mer informasjon

Mer informasjon om alle tilbudene finner du på Sola kulturskoles nettside.