Ny ordfører og varaordfører

Vi ønsker Janne og Jess hjertelig velkommen, og gleder oss til de skal styre Sola i årene framover.

I kommunestyret torsdag 19. oktober ble ny ordfører og varaordfører enstemmig valgt. Oppmøtet i kommunestyresalen var godt,  og flere stoler måtte settes inn for at alle skulle få sitteplass. Nesten 80 seere koblet seg opp og så konstitueringen av nytt kommunestyre via kommune-TV.

Janne Rege Stangeland (H) er ny ordfører

Janne har sin første periode som ordfører i Sola kommune. Hun er nå kommunens øverste folkevalgte leder og vil lede møtene i formannskapet og kommunestyret. Gjennom ordførervervet har hun møte, tale- og forslagsrett i alle andre kommunale organer, og har stemmerett når hun er valgt medlem.

Jess Milter (Ap) er varaordfører og vil utføre ordførers oppgaver i tilfeller der ordføreren ikke kan delta.

Flertall med Ap, H, Sp og Krf

I perioden 2023 – 2027 består flertallet av Arbeiderpartiet (Ap), Høyre (H), Senterpartiet (Sp) og Kristelig folkeparti (Krf).

I mindretall er Fremskrittspartiet (Frp), Industri og Næringspartiet (INP), Miljøpartiet De Grønne (MDG), Sosialistisk Venstreparti (SV), Venstre (V) og Rødt.

Kommunestyret får hele 17 nye representanter.

Foto ordfører og varaordfører. De smiler og holder rundt hverandre. Kommunevåpen i bakgrunnen. - Klikk for stort bildeJanne Stangeland Rege er ny ordfører i Sola. Jess Milter er ny varaordfører.