Skateparken ved Stangelandsenteret flyttes

Av sikkerhetsmessige hensyn vil skateparken ved Stangelandsenteret demonteres i begynnelsen av neste uke.

skatepark - Klikk for stort bilde

Sola kommune har satt av penger til ny skatepark i Sola. Parken vi har i dag trenger en oppgradering og kommunedirektøren vil gjøre dette i forbindelse med at vi nå skal flytte skatebanen og finne ny plassering. Ulike steder vil bli vurdert og saken tas opp i møte i formannskapet 14. mars.

- Jeg vet at denne parken er populær blant ungdommer i Sola og lover at vi etter møtet 14. mars skal jobbe så raskt vi kan med å få på plass en ny park for skaterne våre, sier kommunedirektør Knut Underbakke.

Skatemiljø i Sola
Sola kommune har ett av regionens flotteste skateanlegg på Tjelta, i Scooter hut arena. Dette vil fremdeles være åpent og kan være et alternativ for dem som nå mister et tilbud. Ungdommene vil også bli tatt med på råd i arbeidet med flyttingen.

- Når kommunen nå skal finne en ny lokasjon for skateparken, skal de som bruker den også få være med å fortelle hva de ønsker seg, slik får vi de beste resultatene, avslutter Underbakke.