Faktura fra Sola kommune

Sola kommune forsøker å sende alle fakturaer digitalt, enten som eFaktura, Vippsfaktura, via digital postkasse (Digipost eller eBoks) eller som vedlegg i en e-post. Hvis dette ikke er mulig blir fakturaen levert som papirfaktura i postkassen din.

Hvor får du fakturaen?

Sola kommune som fakturautsteder kan ikke påvirke hvilken kanal du vil få fakturaen i. Dette bestemmer du selv. Før fakturaen sendes gjøres det et oppslag mot nasjonale registre og de ulike kanalene i en bestemt rekkefølge, og fakturaen sendes i den øverste rangerte kanalen som er aktiv.

Rekkefølgen er som følger:

  1. Avtalegiro
  2. eFaktura
  3. Vipps Regning
  4. Digital postkasse innbygger
  5. E-post
  6. Blankett/Papir

Fakturamottaker har oversikt over og kopi av fakturaer på Min Side

Mottar du faktura fra oss får du oversikt over og kan se kopi av dine fakturaer på Min Side via nettsidene til Sola kommune. Du må logge på med bankID eller annen digital signatur. Her kan du også se om fakturaen er betalt eller ikke, og søke om kort betalingsutsettelse.

Finner du ikke kopi av fakturaen når du logger deg inn? Fakturaen er kun synlig for mottakeren av fakturaen, det vil si navnet til personen fakturaen står på. 

Har du spørsmål?

Dersom du har spørsmål om betaling eller hvor du får fakturaen, kan du sende e-post til faktura@sola.kommune.no

For spørsmål som gjelder de faktiske tjenestene det er fakturert for/som er levert, og oppstart eller avslutning av disse, må ansvarlig avdeling (for eksempel kommunalteknikk om kommunale avgifter og SFO-leder om SFO) kontaktes. Kontaktinformasjon til de ulike avdelingene er tilgjengelig på kommunens nettsider.