Få helsetjenester fra kommunen på helsenorge.no

Bildet viser en person sine hender som bruker et nettbrett. - Klikk for stort bilde

Sola kommune har tatt i bruk DigiHelse. Dette gir deg muligheten til å sende meldinger til helsetjenesten i kommunen via helsenorge.no.

Kommunen har foreløpig etablert DigiHelse for hjemmetjenestene, fysio- og ergoterapi og for avlastningsboligen. På sikt skal også psykisk helse, miljøtjenester og institusjon kobles på.

Hva er DigiHelse?

Nettstedet Helsenorge er din digitale inngang til helse- og omsorgstjenester. Her får du informasjon og tjenester som hjelper deg å følge opp egen helse. DigiHelse på helsenorge.no lar deg sende og motta meldinger fra de som gir deg helsetjenester. Meldingene lagres i din elektroniske pasientjournal (EPJ). Du får blant annet oversikt over avtaler og kan avbestille timer. Ved å gi fullmakt kan du også la andre hjelpe deg med å bruke helsenorge.no.

Ta kontakt om du har spørsmål

Både brukere og pårørende kan kommunisere digitalt med helsepersonell i kommunen. De som har denne løsningen tilgjengelig, vil motta en sms fra Helsenorge. – Etter hvert som vi i kommunen blir godt kjent med løsningen, vil vi informere innbyggere både muntlig og skriftlig om denne muligheten for å ha dialog med oss. Har du spørsmål, kan du ta kontakt direkte med de du mottar tjenester fra, sier Inger Flood-Engebretsen, rådgiver i Sola kommune.

Denne brosjyren gir deg oversikt av tilbudet på helsenorge.no

Du kan lese mer om DigiHelse på ks.no