Dagtilbud for voksne med nedsatt funksjonsevne

Dagtilbudet skal gi deg en mulighet til en aktiv hverdag med mestring og trygghet i et sosialt fellesskap. Tilbudet består av tilpassede aktiviteter hovedsakelig i grupper.

Tjenesten er ikke lovpålagt, men dagaktivitetstilbud er en måte for kommunen å organisere tilbudene sine på. Tjenesten skal være forutsigbar og imøtekomme deltagernes behov og forutsetninger.

Hvem kan få tilbudet?

Personer over 18 år nedsatt kognitiv, fysisk, psykisk og sosial funksjonsevne og som har behov for tilrettelagt tilbud på dagtid.

Her kan du lese tjenestebeskrivelsen for dagtilbudet. (PDF, 111 kB)

Om Sande aktivitet og avlastning

Sande aktivitet og avlastning arbeider for å gi deg en aktiv og meningsfull hverdag. med positive opplevelser. Du får tilbud om turer, sosialt samvær, trening og opplæring. Tilbudet er hovedsakelig et gruppetilbud, men legger vekt på å se enkeltindividet.

Vi ønsker at du som bruker dagtilbudet skal være medvirke i det tilbudet du får. Du skal få mulighet til å utvikle deg på dine premisser, noe som betyr at tilbudet må utvikle seg i takt med de som deltar. Du skal oppleve et godt miljø der du blir ivaretatt, får veiledning, praktisk bistand og opplever tilstedeværelse og omsorg.

Vi yter service, skaper tillit, anerkjenner og veileder hverandre, tar ansvar og stimulerer til nytenkning. Vi bidrar til et arbeidsmiljø preget av glede, engasjement og respekt. Sande aktivitet og avlastning tilbyr tilrettelagte aktiviteter som:

• formingsaktiviteter som toving, maling, kunstmaling og hekling
  • vaktmestergruppe/småjobb sentral
  • turer og bruk av service og kultur tilbudet i nærmiljøet
  • sang, musikk, sansestimulering, solrom

Åpningstider: alle virkedager fra kl 08.30 - 15.00. Vi holder stengt i helger og på høytidsdager.

Følg Sande aktivitet og avlastning på facebook-siden vår.

Hva kan du forvente av oss:

• Vi er serviceorientert og har tilstrekkelig kunnskap og kompetanse, slik at alle får et godt tilbud.
  • Du får egen primærkontakt.
  • Vi produserer kort for salg.
  • Vi tilbyr omvisning etter forespørsel.
  • Vi tilbyr fadderordning til vikarer og nyansatte.
  •  Vi jobber aktivt med rekruttering ved å ta imot studenter og lærlinger.

Hva forventer vi av deg/dere:

• Gi oss nødvendig informasjon slik at vi kan gi riktig omsorg.
  • Tar med nødvendig utstyr, klær som er merket og tilpasset årstid og aktiviteter.
  • Gi beskjed om fravær.
  • Les informasjon og overhold frister for eventuelle tilbakemeldinger.
  • Ikke møt opp dersom du er syk og ikke er i stand til å gjennomføre planlagte aktiviteter.
  • Møt på aktivitetssenteret innen klokken 10.00.

Ris og ros

Hva er du fornøyd/misfornøyd med, har du ideer eller forslag, ta kontakt med May Tone Sømme dersom du vil gi oss tilbakemeldinger.

Hva koster det?

Priser dagsenter og transport til og fra for psykisk utviklingshemmede
Pris for Sats
Transport per dag 71
Mat og drikke per måned 257

Slik søker du for å få dagtilbud

Søk om helse- og omsorgstjenester

Hva skjer videre etter at jeg har søkt?

Etter at du har sendt inn søknaden din vil en saksbehandler ta kontakt med deg.

Klage

Ønsker du å klage på et vedtak, ta kontakt med Tjeneste- og koordineringskontoret (TKK) her.